بازار

علت سیاهی زیر دور چشم و راه‌های درمان آن

سیاهی زیر چشم‌ها می‌تواند چهره شما را نازیبا نشان دهد؛ به همین خاطر افراد با استفاده از روش‌های مختلف به درمان این اختلالات در چهره می‌پردازند. علت سیاهی زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرایط زندگی افراد به ایجاد این مشکلات مرتبط می‌شود. به علاوه افزایش سن و سبک زندگی افراد می‌تواند سبب ایجاد سیاهی و کبودی در اطراف چشم‌ها شود. چشم‌ها یکی از تأثیرگذارترین بخش‌ها بر زیبایی چهره خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شوند و هر گونه ناهنجاری در این اعضا، ظاهر شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ناحیه از پوست کمی حساس است و نمی‌توان از هر ماده‌ای بر روی آن استفاده کرد. در این بخش توجه شما را به برخی از درمان‌های رایج برای سیاهی زیر چشم‌ها جلب می‌کنیم.  

علت سیاهی زیر چشم چیست و چطور آن را درمان کنیم؟

cheshm2

علت سیاهی زیر چشم برای انتخاب بهترین روش‌های درمان این اختلالات مورد بررسی قرار می‌گیرد. کارشناسان عوامل بسیاری را مسبب ایجاد این مشکلات می‌دانند. برخی از مهم‌ترین علل بروز سیاهی چشم‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • پیر شدن پوست صورت می‌تواند مهم‌ترین دلیل ایجاد سیاهی در اطراف چشم‌ها باشد.
  • اختلالات ژنتیکی همواره می‌توانند بسیاری از مشکلات پوستی را در بخش‌های مختلف به وجود بیاورند. سیاهی زیر چشم‌ها تنها یکی از اختلالات مربوط به ژنتیک و وراثت است.
  • در صورتی که در طولانی مدت احساس خستگی کرده و استراحت کافی نداشته باشید، این مشکلات به وجود می‌آیند.
  • آلرژی در فصول مختلف می‌تواند زمینه ساز ایجاد سیاهی در ناحیه اطراف چشم‌ها باشد. به همین خاطر باید این مشکلات را برای درمان سیاهی‌های اطراف چشم در نظر بگیرید.
  • کمبود آب در بدن همواره مشکلات پوستی زیادی برای افراد به وجود می‌آورد. سیاهی اطراف چشم‌ها در اثر نوشیدن مقادیر پایین آب بسیار رایج است.
  • اگر در طولانی مدت در معرض نور آفتاب شدید قرار داشته باشید، به دنبال آن با عارضه‌هایی مانند سیاهی چشم روبرو خواهید شد.

 قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید

همان طور که پیش‌تر اشاره شد علت سیاهی زیر چشم به قرارگیری در معرض نور خورشید مربوط می‌شود و با این مؤلفه ارتباط مستقیم دارد. اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید همواره مشکلات پوستی متعددی برای افراد به وجود می‌آورد. به همین خاطر همواره توصیه می‌شود به صورت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص در این ناحیه می‌تواند از بروز این مشکلات تا حدی پیشگیری کند.

 مصرف توتون و تنباکو

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل ایجاد سیاهی در اطراف چشم‌ها، مصرف توتون و تنباکو است. این علت سیاهی زیر چشم در دراز مدت همه قسمت‌های پوست صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها به اطراف چشم مربوط می‌شود. در صورتی که بیش از حد از این دخانیات استفاده کنید، مضرات شیمیایی آن‌ها وارد بدن شده و خطرات جبران ناپذیری برای سلامت شما به همراه می‌آورد.

بیشتر بخوانید : ۵ راز شگفت انگیز برای درمان چروک دور چشم

 کمبود مواد غذایی

در صورتی که در بدن شما ضعفی ایجاد شده باشد، بی شک نواحی اطراف چشم‌ها سیاه و تیره خواهند شد. با در نظر گرفتن این علت سیاهی زیر چشم به سهولت می‌توان این مشکلات را درمان کرد. زمانی که مواد مغذی مورد نظر به خوبی وارد بدن شوند، کلیه نیازهای بدن تأمین شده و سیاهی در اطراف چشم‌ها به مرور زمان محو خواهد شد. در صورتی که به این فاکتورها توجه داشته باشید، این سیاهی‌ها کمتر در چهره شما نمایان می‌شوند.

بیماری‌ها

در صورتی که پیش‌تر به برخی بیماری‌ها و اختلالات مبتلا شده باشید، ریسک ایجاد سیاهی در اطراف چشم‌ها افزایش می‌یابد. این علت سیاهی زیر چشم زمینه ساز مشکلات زیادی برای سلامت افراد خواهد بود. پس از درمان بیماری و گذران دوران نقاهت مربوط به آن، عوارض آن مانند سیاهی در اطراف چشم‌ها به تدریج از بین می‌روند.

 سالخوردگی و پیری

پیری و سالخوردگی بیشتر از هر چیز می‌تواند سلامت بدن و اندام‌های مختلف را تحت تأثیر قرار دهد. هر چه سن بالاتر برود، مقاومت و سلامت پوست نیز کاهش می‌یابد. به دنبال آن در نواحی چشم‌ها نیز هاله سیاه رنگی ایجاد می‌شود که به سختی می‌توان با روش‌های خانگی و درمان‌های موضعی از بروز آن پیشگیری کرد. این علت سیاهی زیر چشم بیشتر با استفاده از روش‌های درمان تخصصی برطرف می‌شود.

 روش‌های درمان سیاهی زیر دور چشم

cheshm3

مهم‌ترین مسئله‌ای که در رابطه با درمان سیاهی‌های دور چشم مورد توجه قرار می‌گیرد، پیشگیری است. در صورتی که به موقع از بروز این اختلالات پیشگیری کنید، بی شک در طولانی مدت برای رفع و درمان آن دچار مشکل نمی‌شوید. با در نظر گرفتن هر علت سیاهی زیر چشم بیشتر به اهمیت پیشگیری از سیاهی‌های اطراف چشم پی می‌برید. هر یک از این روش‌های درمانی با در نظر گرفتن علت به وجود آمدن این اختلالات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بخش به چندی از مهم‌ترین روش‌های درمان تیرگی در ناحیه چشم‌ها اشاره می‌کنیم:

 استفاده از کرم دور چشم

استفاده از بهترین کرم‌های دور چشم یکی از مهم‌ترین راهکارهای درمانی و پیشگیری از تیرگی و سیاهی در این نواحی محسوب می‌شوند. در این میان کرم‌های فوراور یکی از بهترین‌ها هستند و تأثیر طولانی مدتی برای رفع این اختلالات بر جای می‌گذارند. با استفاده از این کرم‌ها از بروز بسیاری از مشکلات و اختلالات پوستی در این ناحیه پیشگیری خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده مداوم از این کرم‌ها تا حد قابل توجهی سیاهی‌های اطراف چشم را کنترل کنید.

 لایه برداری شیمیایی

پس از مشخص شدن علت سیاهی زیر چشم، پزشک متخصص روش‌های مختلفی برای درمان این اختلالات پیشنهاد می‌کند. لایه برداری شیمیایی یکی از شیوه‌های نوین برای رفع این مشکلات محسوب می‌شود. در این روش در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه مورد نظر دست پیدا می‌کنید.

 لیزر درمانی

استفاده از خدمات لیزر درمانی برای رفع سیاهی‌های اطراف چشم سال‌های سال است که مورد توجه قرار گرفته است. این خدمات با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و به روز ارائه شده و بسیاری از مشکلات پوستی خانم‌ها و آقایان را از بین می‌برند.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

با در نظر گرفتن انواع علت سیاهی زیر چشم تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌تواند یک راهکار ایده آل در درمان این اختلالات باشد. با تزریق این مواد، میزان قابل توجهی از مواد مفید برای این ناحیه تأمین می‌شوند و سیاهی‌ها از بین می‌روند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با علل سیاهی در اطراف چشم‌ها و روش‌هایی برای درمان و پیشگیری از این اختلالات چند مورد مهم را بررسی کردیم. سایت معتبر فوارورکالا جدیدترین اطلاعات را در خصوص این روش‌های درمانی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید بسیاری از محصولات درمانی مربوط به این مشکلات را در فوارور کالا پیدا کنید. با استفاده از این محصولات درمانی پیشگیری از بروز سیاهی‌ها نیز ساده‌تر می‌شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه