بازار

بهترین ماسک های خانگی برای جوش صورت

بدانید و آگاه باشید که هیچکس از جوش صورت در امان نیست؛ چرا که این مهمان‌های ناخوانده شاید در ظاهر چیز خیلی مهمی به نظر نرسند اما برای خیلی از افراد یک معضل بزرگ به شمار می‌روند؛ زیرا به هر صورت زیبایی چهره شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

راه و روش‌های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که خیلی از آن‌ها در مطب‌های زیبایی یا کلینیک‌های پوست و مو انجام می‌شوند، اما بهترین روش برای مقابله با آن مراقبت مناسب از پوست صورت است. اگر نگاهی به توصیه‌های طب سنتی بیندازید، می‌بینید که تعداد ماسک های خانگی برای جوش صورت بسیار زیاد است.

در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا چند مورد از بهترین ماسک های خانگی برای جوش صورت را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

انواع ماسک های صورت خانگی

در خانه هرکس مواد و داروهای گیاهی مختلفی پیدا می‌شود که می‌توان از ترکیب آن‌ها ماسک های صورت خوبی درست کرد. توجه داشته باشید که برای نتیجه گرفتن از ماسک‌ های خانگی در رفع و بهبود جوش صورت، باید به صورت مداوم و در طولانی مدت از آن‌ها استفاده نمایید و روند مصرف آنان را قطع نکنید؛ در غیر اینصورت اثرگذاری آنان بعد از مدتی کوتاه از بین می‌رود.

مهم‌ترین مزیت ماسک‌ صورت خانگی این است که بسیار ارزان و به‌صرفه بوده و تقریباً همیشه در دسترس است؛ زیرا اغلب آن‌ها را می‌توان با موادی که تقریباً در هر خانه‌ای پیدا می‌شود درست کرد. در ادامه به معرفی بهترین ماسک های خانگی برای جوش صورت می‌پردازیم:

ماسک آلوئه‌ورا

این گیاه خارق‌العاده به تنهایی یکی از بهترین ماسک های طبیعی برای برطرف کردن جوش‌های پوستی است. از جمله خواص آلوئه‌ورا برخورداری از مواد مغذی همچون سالیسیلیک اسید و سولفور است که برای رفع آکنه و جوش‌های سرسیاه عالی هستند. فرقی ندارد که پوستی چرب، خشک یا حساس دارید؛ چرا که به هرحال آلوئه‌ورا در رفع جوش‌های صورت به شما کمک می‌کند.

کافی است برگ پهن گیاه را با یک چاقو از وسط ببرید و هر شب یک لایه نازک از گوشت بدون رنگ آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید تا پس از چند هفته شاهد تأثیرات معجزه‌آسای آن باشید.

شما همچنین می‌توانید آلوئه‌ورا را با زردچوبه یا پودر زغال هم میکس کرده و یک ماسک صورت قدرتمندتر بسازید. زغال می‌تواند چربی اضافه پوست را گرفته و یک مکمل عالی باشد، در حالی که زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهاب و ضد باکتریایی است.

ماسک عسل و زردچوبه

کافی است یک قاشق عسل را با نصف قاشق زردچوبه ترکیب کنید و روی صورت خود بگذارید تا معجزه این ماسک طبیعی را مشاهده نمایید. ترکیب عسل و زردچوبه خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی بسیار قدرتمندی داشته و پوست صورت را در مقابل بروز هرگونه جوش و آکنه مقاوم می‌کند. برای نتیجه گرفتن از این ماسک باید هر شب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را روی صورت خود قرار دهید.

ماسک عسل و لیمو

اگر یک قاشق عسل را با آب نصف یک لیمو ترکیب کنید و هر شب به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید، می‌توانید از خواص جادویی این ماسک بهره‌مند شوید. ترکیب غلیظ آبلیمو با عسل خاصیت ضدباکتری بسیاری خوبی داشته و میکروب‌های روی پوست صورت را از بین می‌برد. همچنین موجب تغذیه مناسب پوست شده و رفته‌رفته جوش‌های سرسیاه را نابود می‌کند.

ماسک ماست و خیار

josh2

خیار و ماست هر دو دارای طبعی سرد هستند و موجب بسته شدن منافذ پوستی و التیام آسیب‌های سطحی می‌شوند. ماسک خیار و ماست یکی از رایج‌ترین ماسک های خانگی برای جوش صورت محسوب می‌شود که تقریباً هر کسی یکبار آن را امتحان کرده است.

برای نتیجه گرفتن از تأثیرات این ماسک طبیعی، کافی است نصف یک خیار را با دو قاشق ماست پروبیوتیک مخلوط کرده و طی چند ماه، هر شب به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید. پس از شستشوی آن نیز بهتر است از محصولات آبرسان پوستی استفاده کنید.

این ماسک خانگی دارای خاصیت ضد التهابی بوده و به آبرسانی پوست کمک زیادی می‌کند. همچنین اگر دارای پوستی حساس و تحریک پذیر هستید، ترکیب ماست و خیار می‌تواند اثرات تسکین‌دهندگی فوق‌العاده‌ای برای شما داشته باشد و به رفع آکنه‌ها کمک کند.

ماسک گلاب و آبلیمو

یکی از ساده‌ترین و دم دست‌ترین انواع ماسک های خانگی برای جوش صورت، ترکیب گلاب و آبلیمو است که حتی در دورافتاده‌ترین مناطق نیز پیدا می‌شوند. کافی است یک قاشق از هرکدام را با هم ترکیب کرده و پس از شستشوی صورت با آب سرد، روی پوست بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. چنانچه در این کار مداومت داشته باشید و چند ماه آن را انجام دهید، شاهد تأثیرات شگفت‌انگیز آن خواهید بود.

توجه: افرادی که پوست آن‌ها به آبلیمو حساس است بهتر است از این ماسک خانگی استفاده نکنند.

ماسک عسل، جوش شیرین و آبلیمو

اگر به دنبال یک لایه‌بردار طبیعی با اثرگذاری فوق‌العاده بالا هستید، ترکیب عسل، آبلیمو و جوش شیرین عالی است. این ماسک خانگی نه‌تنها سلول‌های مرده سطح پوست را برمی‌دارد و باعث کلاژن‌سازی می‌شود، بلکه در درمان جوش و آکنه نیز مؤثر بوده و موجب آرامش پوست می‌گردد.

برای نتیجه گرفتن از این ماسک کافی است هر شب بعد از شستشوی صورت با آب گرم، ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس صورت را با آب سرد بشویید.

ماسک آووکادو، عسل و لیمو

josh3

بسیاری از افراد هستند که طعم آووکادو را دوست ندارند اما فواید و مزایای بسیار زیاد این میوه جادویی، انکارناپذیر است. آووکادو غنی از مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها بوده و در تقویت کلاژن‌سازی پوست مؤثر است. برای ساختن ماسک خانگی آووکادو، کافی است یک برش از این میوه را با یک قاشق عسل و نصف آب یک لیمو مخلوط کنید و هر شب به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید.

ماسک سرکه سیب و خاک رس

کار خاک رس در این ترکیب جادویی لایه‌برداری است و سرکه سیب نیز همزمان موجب سم‌زدایی و از بین رفتن جوش‌های پوستی می‌شود. این ماسک خانگی یکی از موثرترین و بهترین ترکیباتی است که می‌تواند در دسترس شما قرار داشته باشد.

اسیدهای موجود در سرکه موجب کاهش تولید چربی‌های اضافه در سطح پوست شده و خاک رس نیز سلول‌های مرده را حذف می‌کند. برای نتیجه گرفتن از این ماسک، باید هر شب آن را روی صورت خود بمالید و به خوبی اسکراب کنید، سپس بعد از اینکه ترکیب روی صورت خشک شد، پس از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

توجه: احتمال بروز حساسیت با استفاده از این ماسک وجود دارد به همین سبب بهتر است پیش از مصرف آن را بر روی پوست ناحیه ای از بدن امتحان کنید.

سخن پایانی

اثرگذاری ماسک های خانگی برای جوش صورت یک چیز ثابت شده و علمی است اما به شرطی که در استفاده از آن‌ها تداوم داشته باشید و به یک روتین روزانه متعهد بمانید. در این مقاله سعی کردیم بهترین ماسک های طبیعی و خانگی را به شما معرفی کنیم تا بهتر بتوانید از سلامت پوست صورت خود مراقبت نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه